Людина
– істота соціальна, тому існування поза колективом для
неї неприйнятне. Разом з тим кожен має право на особисте
життя.
Колектив
обмежує права своїх членів, збільшує обов’язки, але і збільшує можливості. У
колективі, за рахунок розподілу функцій досягається кращий
результат, ніж якби кожен діяв самостійно. Але для ефективної роботи хтось має
узгоджувати і координувати діяльність колективу і цю функцію виконує одна особа
– лідер.
Природній
лідер є в кожному колективі і діє ситуативно, спонтанно, а стабільний колектив
потребує лідера на тривалий термін. Такий лідер стає посередником між
педагогічним і учнівським колективом, в нього з’являються обов’язки і права,
можливості і відповідальність. Тому такий лідер потребує підготовки, і для цього
необхідно зробити кілька кроків:
1. Сформувати
думку колективу про необхідність свідомого вибору лідера.
2. Визначити
лідерів і їх можливості.
3. Доповнити
природні здібності знаннями.
З
цією метою використовую використовувати різноманітні форми і методи
роботи: анкетування
- як метод контролю й аналізу ефективності виховного
процесу, і як метод формування свідомості почуттів і волі учнів.
Анкетування спонукає задуматись над запитаннями анкети, сформувати свою думку.
Для
навчання активу самоврядування пропонується такий сучасний метод організації
діяльності і формування досвіду суспільної поведінки як тренінг.
Тренінг (training) — захід,
направлений на здобуття знань, придбання навиків, а також виховання учасників
такого заходу.
Тренінг
є найбільш вдалою формою передачі і засвоєння знань для самоврядування. Лідери
мають вчитися самоврядуванню в стислі терміни, тому такі заняття, найбільш
ефективні для оволодіння знаннями необхідними для управління учнівським
колективом.
СПИСОК
активу учнівського самоврядування переглянути
ПЛАН
навчання у Школі активу учнівського самоврядування переглянути
ЗАНЯТТЯ
у Школі активу учнівського самоврядування переглянути
ФОТО
- заняття у Школі навчання активу переглянути
Немає коментарів:
Дописати коментар