Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних,
відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів
– це проблема підготовки людини до майбутнього, людини, яка відповідає вимогам
нового ХХІ століття.
Саме в
шкільному віці усвідомлення своєї участі у вирішенні важливих справ
громадського життя є основою подальшої активної позиції у дорослому житті.
Однією із форм залучення школярів до громадського життя є їхня участь в
учнівському самоврядуванні.
Самоврядування
у закладі освіти має на меті сформувати свідомого, з активною громадською
пропозицією громадянина України. Воно сприяє виробленню в учнів почуття господарів
своєї школи. Покращенню стосунків і діяльності, вміння співпрацювати на
принципах гласності і демократії, через включення дітей, які є своєрідним
тренажером, де ці навички практично виробляються і закріплюються.
Самоврядування сприяє діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного
колективу, можливості їх співдружності, творчому пошуку, ініціативі.
До
створення моделі демократичного шкільного самоврядування педагогічний та
учнівський колективи опорного закладу "Великомежиріцький ліцей" підійшли з урахуванням саме таких позицій, узагальнивши попередній
досвід роботи та проаналізувавши всі недоліки й переваги.
Метою і
завданням учнівського самоврядування, яке відбувається в щільному взаємозв’язку
із роботою педагогічного колективу, є:
ü становлення
виховної системи школи через формування загальношкільного
колективу;
ü прилучення
особистості до загальнолюдських цінностей, засвоєння нею
соціальних норм поведінки через участь у громадському житті школи;
ü створення умов для самовизначення, самоствердження й самореалізації кожної особистості через наявність широкого вибору напрямів і видів діяльності;
ü створення умов для самовизначення, самоствердження й самореалізації кожної особистості через наявність широкого вибору напрямів і видів діяльності;
ü розвиток
креативності, ініціативи, формування активної громадянської позиції
школярів;
ü створення
атмосфери доброзичливості, взаєморозуміння, турботи один про
одного, про школу, взаємоповага між дітьми й дорослими.
В опорному закладі "Великомежиріцький ліцей" діяльність учнівського самоврядування здійснюється відповідно до Статуту
гімназії.
Учнівське самоврядування нашого навчального закладу носить
назву „Країна Дивосвіт”, девіз якої: „Самі вирішили – самі зробили – самі
відповідаємо”.
Маємо переконання: „В ідеалі активу не повинно бути – всі мають бути активними, зайняти місце у справах колективу, гімназії, району, області, і, зрештою, України”.
Маємо переконання: „В ідеалі активу не повинно бути – всі мають бути активними, зайняти місце у справах колективу, гімназії, району, області, і, зрештою, України”.
За результатами
проведення конкурсу учнівських проектів «Наша гімназія у майбутньому
тисячолітті» заклад став маленькою державою зі своїм Гімном та прапором гімназії.
Автором гімну країни Дивосвіт стала учениця 11-А кл. Тижук Надія (2002-2003
н.р.).
Структура учнівського самоврядування закладу.
Учнівське самоврядування має свою Конституцію, яка визначає
принципи діяльності учнівської ради, його структуру, обов’язки, права і межі
влади міністерств. Конституція є законом, який затверджений на загальноучнівській
конференції.
Країна Дивосвіт
має двоступеневу
структуру – загальношкільну
і класну – із чітким зв’язком учнівського і педагогічного колективів. Класне
самоврядування має єдину форму колективного рішення - учнівські збори. У
кожному класі обирають представників у гімназійні органи учнівського
самоврядування.
Радниками (вчителями-консультантами) обираються педагоги,
які на шкільних зборах закріплюються за
міністерствами. Директор закладу видає наказ "Наказ про педагогічний супровід органів учнівського самоврядування". Найвищим органом самоврядування є учнівська рада, яка вносить
зміни до Конституції, вибирає Кабінет міністрів, призначає вибори Президента,
підводить підсумки діяльності. Президент є главою країни Дивосвіт, керує
роботою Парламенту. Віце-президент керує Кабінетом міністрів. Діяльність
учнівської ради перш за все спрямована на допомогу педагогічному колективу у
питаннях організації навчально-виховного процесу.
Щопонеділка лінійки відповідно для учнів 5-11 класів проводять
директор школи, заступник директора з навчально-виховної роботи та
педагог-організатор, на яких повідомляється про видатні дати світського та
церковного календарів, підводяться підсумки різних заходів.
Щосереди старостат проводить
директор, заступник директора з навчально-виховної роботи та
педагог-організатор. На ньому учні обговорюють проблеми, діляться досвідом з
вирішення окремих питань, розповідають про заходи, що підготував клас.
Щочетверга проходить випуск гімназійного
радіомовлення.
Починаючи з квітня 2008 року щомісяця тиражем у 25 примірників виходить газета «Голос гімназиста». Щороку вона
бере участь у Національному конкурсі шкільних газет, де здобуває почесний титул
лауреата, а у квітні 2011 року отримала номінацію «Краща газета за змістом
серед 5-8 класів». Цього року газета
братиме участь у XVI
Міжнародному конкурсі шкільних медіа, організованому Національною спілкою журналістів України, Національною академією педагогічних наук України, Асоціацією молодіжної преси України, Коледжем преси та телебачення (м. Миколаїв).
До складу учнівської ради опорного закладу "Великомежиріцький ліцей" входять:
голова учнівської ради та його заступник, міністри освіти, культури, дисципліни
і порядку, ЗМІ, а також голова комісії із захисту прав дитини.
Учнівське
врядування організовує різноманітні заходи благодійницького, розважального та
пізнавального характеру, залучає учнів до активної участі у громадському житті
свого закладу, у життя району, а також регулює деякі аспекти шкільного життя.
Діяльність органів
учнівського самоврядування підпорядкована обласній Програмі національного
виховання учнівської молоді та Основним орієнтирам виховання учнів ЗНЗ. У
зв’язку з цим робота органів учнівського самоврядування спрямовується на
реалізацію відповідних програм, тобто на виховання загальновизначених ціннісних
ставлень.
У рамках
формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави учнівське
самоврядування провело такі заходи: інформаційні повідомлення на лінійках про
визначні дати світського календаря і загальнодержавного значення, перевірка
класних куточків, куточків символіки та куточків книги, для учнів старших
класів підготовлені презентації «Ти вічний біль, Афганістан», «Крути – наш
подвиг і трагедія», «22 січня - День Соборності України».
Формуючи ціннісне
ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань населення
рідного краю, проводиться щороку виставка пасхальних кошиків, конкурс «Нумо,
козаче!».
Значна
увага звертається на формування в учнів ціннісного ставлення до себе і до
людей. 18 листопада 2011 року у гімназії відбувся
районний семінар-практикум для лідерів Районної ради старшокласників «Майбутнє
належить лідерам». Мета семінару – надати учасникам знання про лідерство,
сформувати практичні навички лідера, усвідомити власні цілі та мотиви бути ним,
визначити свої лідерські якості на основі власного досвіду, розвивати в учасників
семінару лідерські навички та уміння, сформувати прагнення до узгодженості дій
та інтересів між учасниками, почуття відповідальності. На засіданні
Районної ради старшокласників у листопаді 2012року Мовчан Ілона (9 клас)
представила медіа-проект «Життя без СНІДу», а учні 9 класу презентували його
для школярів 8-11 класів. Міністерство ЗМІ у рамках проведення Всеукраїнського
тижня права «Дивосвіт» організувало конкурс плакатів «Я знаю свої права».
Лідери проводили опитування «Ставлення учнів до громадських заходів», «Участь
учнів в організації учнівського самоврядування», «Організаторські здібності та активність учнів». У грудні 2012 року
учні 7-11 класів збирали кошти для лікування дітей, хворих на ВІЛ/СНІД «Пробіг
заради життя», за які отримали футболки. Щороку агітбригада ЮІР «Світлофор»
бере участь у районному конкурс-огляді на кращу роботу загонів юних інспекторів
дорожнього руху.
Важливе місце
посідають і такі напрямки роботи, як формування ціннісного ставлення
особистості до праці та формування ціннісного ставлення до природи. У гімназії
пройшла виставка-конкурс умільців сучасного аранжування квітів «Золоте сузір’я
квітів», вечір для старшокласників «Свято квітів», молодші школярі проявили
свої таланти у виставці «Природа і фантазія». За участі органів учнівського
самоврядування проводиться конкурс «Найкраща клумба». З ініціативи учнів до Дня
довкілля проходить традиційна акція «Життя без сміття», завдяки якій
упорядковується територія навчального закладу та два сквери.
У рамках
формування ціннісного ставлення до мистецтва у закладі лідери
учнівського самоврядування проводять конкурси малюнків «Моя сім’я», «Школа
майбутнього», «Захистимо тварин разом», «Книга – мій друг», «Великодня
писанка», конкурси новорічних іграшок та плакатів. Цього року започаткований ще
один конкурс – на краще оформлення класної кімнати до Нового року.
Розвитку
учнівського самоврядування у Корецькому районі приділяється належна увага.
Декілька років діє Корецька районна рада старшокласників - це добровільне
незалежне об'єднання районних осередків учнівського самоврядування. Делегатами
від нашого навчального закладу є учениці 9 класу Мовчан Ілона та Мельник Юлія,
які входять до складу комісії з питань освіти, науки та національного
відродження.
Важливу роль у розвитку учнівського самоврядування відіграє обмін досвідом роботи. З метою розвитку лідерського потенціалу учнівської молоді в Будинку школярів щомісячно проводиться навчання активу учнівського самоврядування у формі тренінгів, диспутів. У заняттях школи «Лідер» постійно беруть участь і представники нашого навчального закладу. Зокрема, Мовчан Ілона на одному із засідань РРС представила медіа-проекти «Видатні люди нашого краю» (про Антоніну Горохович) та «Яким я бачу світ без шкідливих звичок» («Життя без СНІДу»).
Важливу роль у розвитку учнівського самоврядування відіграє обмін досвідом роботи. З метою розвитку лідерського потенціалу учнівської молоді в Будинку школярів щомісячно проводиться навчання активу учнівського самоврядування у формі тренінгів, диспутів. У заняттях школи «Лідер» постійно беруть участь і представники нашого навчального закладу. Зокрема, Мовчан Ілона на одному із засідань РРС представила медіа-проекти «Видатні люди нашого краю» (про Антоніну Горохович) та «Яким я бачу світ без шкідливих звичок» («Життя без СНІДу»).
Незважаючи
на загальні позитивні тенденції, разом з тим потребує покращення роботи
учнівського самоврядування: активізувати діяльність учнів, впровадження їх
ідей, підтримка з боку адміністрації, сприяти взаємодії дорослих і дітей на
рівні партнерства, посилення системи навчання, інформування координаторів
дитячого руху.
Учнівське
самоврядування у школі – багатогранне, воно охоплює різні сфери діяльності,
сприяє зростанню соціальної активності, ініціативи, розвиває організаторські,
управлінські здібності.
Немає коментарів:
Дописати коментар