Лідерами не народжуються, лідерами стають. Лідерська
обдарованість - це і володіння
якоюсь цінністю, важливою для суспільства, і видатна здатність встановлювати
конструктивні взаємовідносини з іншими, як з однолітками, так і з
людьми старшого віку. Лідерство характеризується, перш за все, спрямованістю на
людину і має безпосереднє відношення до
механізмів людських стосунків.
Воно полягає в умінні бачити і
використовувати особливості
індивідуальності іншої людини, її особистісні
і інтелектуальні ресурси.
Одним з важливих навиків лідера є
вміння спілкуватися. Геніями спілкування є люди, які володіють душевним спокоєм, почуттям гумору,
непідробним інтересом до людей, артистизмом, позитивною енергетикою і вмінням
при цьому провести агресивну атаку, сказати «ні» нікого при цьому не образивши.
Нова суспільно-політична ситуація, в яку
вступає наша країна, інноваційні зміни в сучасній системі шкільного виховання
висувають нові вимоги до особистості лідера будь-якої формації, зокрема і
класного колективу. Лідер – це особистість, яка має авторитет у групі і за якою
група визнає право бути організатором діяльності й регулювати стосунки в ній.
Школа «Лідер» заснована при учнівській раді,
спрямовує свої зусилля саме на розвиток і вдосконалення найкращих
комунікативно-організаторських здібностей учнів, які є офіційними і
неофіційними лідерами класів та окремих мікрогруп. Така форма роботи дозволяє
відстежувати актуальні проблеми, які є в учасників, сприяє усвідомленню ними
своїх індивідуально-типологічних особливостей, а також їх ефективному
використанню у своїх колективах. Формування успішних лідерів передбачає
перенесення здобутих знань і навичок у середовище ровесників, що забезпечує
більшу результативність виховної роботи.
Школа «Лідер» розрахована на учасників віком 12-15 років.
Школа «Лідер» розрахована на учасників віком 12-15 років.
Мета: вдосконалення лідерських здібностей гімназистів.
Завдання:
- поглиблення знання учнями самих себе, своїх
психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення
позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки у певних
соціальних ситуаціях;
- відпрацювання організаторських та
комунікативних здібностей, що характеризують особу лідера групи;
- формування стратегії дій лідерів з перенесення
здобутих знань і навичок на актив та весь колектив класу.
Регламент проведення. Програма Школи лідерів передбачає 9 занять по 1 годині. Заняття
проводяться 1 раз на місяць.
Склад групи. Школа розрахована на офіційних
(формальних) лідерів класів, обраних старостами, представників учнівської ради,
та неофіційних (неформальних), виявлених на основі соціометрії. Оптимальна
кількість – 10-12 осіб.
Методичні прийоми, що використовуються на
заняттях: інформаційне повідомлення, експрес–діагностика, мозковий штурм,
тренінгові вправи, рольова гра, бесіда, обговорення, міні – твір,
театралізована гра.
Немає коментарів:
Дописати коментар